Младите туристи от клуб ”Планинец” при Професионална гимназия по механоелектротехника гр.Ловеч с ръководител Румяна Боевска работим по проект „Успех”,който се осъществява по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. На 21 и 22 април проведохме нашата първа представителна изява-поход до хижа Васильов, разположена в Троянския балкан. Решихме да освежим туристическата маркировка по маршрута. Запознахме се с видовете туристически маркировки и изготвихме план за реализация на инициативата.

Не ни разколеба прогнозата за дъжд и рано сутринта отпътувахме за изходния пункт-с.Шипково. Въоръжени с шаблони, четки и боя потеглихме по стръмната пътека. Бързо усвоихме техниката за маркиране, а някои от нас показаха „завидни” заложби. Е, не се размина без боя и по самите нас. Слънцето усмихнато надничаше зад облаците. Скоро това му омръзна, притъмня. С първите капки дъжд пристигнахме в хижата. Радушно ни посрещна с ароматен планински чай дългогодишната хижарка Пепа Киранова. В ранния следобед, преодолявайки на места екстремни участъци се отправихме към закътания в близките скали параклис „ Свети Петър и Павел”.След адреналина от придвижването се промъкнахме през тесен отвор, наречен „Чистилището”, и попаднахме на едно свято място, където органично се съчетават дух и природа. Не се разминаха и обещаните от синоптиците дъжд и гръмотевици, гарнирани със суграшица и силен вятър. Видяхме и усетихме  суровия нрав на планината. Но в топлата и уютна хижа се чувствахме в безопасност.

Утрото ни посрещна с ведро и  синьо небе. Изкачихме връх Васильов(1490 м.). Пред нас като на длан се простираше Централна Стара планина. Накъдето и да погледнеш – море от малки и големи върхове, някои все още със зимните си шапки, други обличаха пролетна премяна. Величието на гледката покорява. Емоцията е неповторима. Направихме чудесна фотосесия, запечатвайки завинаги очарованието на мига. Спуснахме се за последно по снега, останал по високото. Диви кокичета лилав минзухар и синчец радваха очите ни. Планината щедро ни възнагради, като ни разкриваше безценната си красота.

Удовлетворени от постигнатото, мъничко уморени, но заредени с положителни емоции, казахме „довиждане” до следващата ни среща  през май.

1 коментар

1. “Навършиха се 26 години от най-мащабната авария в историята на ядрената енергетика. На 26 април 1986-та се взривява един от реакторите на Чернобил. Катастрофалните последици засягат десетки страни.

Радиоактивният облак от мястото на аварията преминава над европейската територия на тогавашния СССР, над Източна Европа, Скандинавските страни и Великобритания и дори достига до източната част на САЩ. Около 60 % от опасните валежи падат на територията на Беларус. Повече от четвърт век след трагедията все още не е ясен броят на жертвите и пострадалите , както и не се знаят и размерите на икономическите загуби.

Според ръководителят на програмата “Грийпийс” – Русия Иван Блоков заразените територии още дълги десетилетия няма да са годни за живее, макар че хората се завръщат в тези райони, включително и в непосредствена близост до мястото на катастрофата.

В цяла Украйна, както и в редица руски градове, днес се организират траурни церемонии в памет на жертвите на трагедията в Чернобил. В деня на поредната годишнина на територията на самата централа се очаква да започне монтажът на новия защитен саркофаг над взривилия се четвърти реактор. Уникалната метална конструкция трябва да е готова до края на 2015 година.”